Post by Admin on Mar 28, 2011 10:05:41 GMT -5
Nickname: Billy
Breed: Quarter Horse
Born: 1986
Height: 15.2hh
Color: Palomino
Breeder: Em's Ranch
e. Sweetheart's Invincible Guy KOMMER HIT!
ee. Sweetheart KOMMER HIT
eee. Braveheart
eeu. -
eu. Queen of Em's Ranch
eue. Em's Best Stallion
euu. Livin' In Lightness
u. Josie Paris
ue. -
uu. -
Info: (Swe)
En ganska envis kille men med ett hjärta av guld. Han är en mycket fin och duktig westernhäst och älskar att vara ute och tävla och att jobba med boskap. Jättetrevlig att handskas med. Billy är uppfödd på Em's Ranch av mig (Em). Han såldes som 4-5 åring til Stall Sockerbiten, där han enligt
min mening inte fick någon ärlig chans. Nu är han tillbaka hos mig och ska få visa vad han går för som ranchhäst, tävlingshäst och inom aveln. Han har en mycket fin stamtavla, även om om jag inte kan fylla i alla uppgifter, eftersom jag inte kommer ihåg allt. Sweetheart var boskapskung på ER sonen var inte
sämre. Sweetheart's Invincible Guy fick 21 avkommor på ER! (Det högsta antalet i ER's historia) Billy var hans första. Josie Paris var ett mycket eftertraktat avelssto och var en suverän boskapshäst.
Trained in:
Halter, Cutting, Working Cow Horse, Reining, Ranch Cutting, Roping, Team Penning, Team Sorting, Ranch Trail, Trail, Western Pleasure, Western Horsemanship, Versatile Horse, Western Riding, Pole Bending, Barrel Racing.
Show Record:
RCHA Title: - QHOA Title: 100p-Awarded
RCHA Points: 30p QHOA Points: 114p
RCHA Earnings: $15,000
Total Earnings: $64,800
Progeny:
o RH Invincible Sharp Point
o RH Invincibility Cutting Star
o RH Major Invincibility
o JB Choctaw Josie
o Quarandi
o TO's Nicke